.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نامه تند ديگر از مورخ ساروي ؛
آقاي استاندار، ایـن ننگ را از روی سـاری بردارید!
شمال نيوز: چرا اصلاً یک گوش شنوا نیست که بشنود مازندران در اینجا هم درد دارد؟این که نشد ما اداره میراث داشته باشیم امّا شاهد این همه بی توجهی به میراث فرهنگی مازندران؟
آقاي استاندار، ایـن ننگ را  از روی سـاری بردارید!

شمال نيوز: حسین اسلامی، پژوهشگر و بنيان گذار مرکز ساری شناسی-در تازه ترین نامه خود به استاندار مازندران بخشی از دغدغه های فرهنگی خود را واگویه کرده است.یک نسخه اي از این نامه برايمان ارسال گرديد كه عينآ درج مي گردد:


جناب آقای مهندس طاهائی استاندار محترم مازندران
باسلام

یادتان هست، نامه ها نوشتم، ناله ها کردم، جوش ها زدم که کمک کنید.

1- سرباز خانه بی سرباز ساری آزاد بشود، نشد که نشد!!

2- ایـن ننگ را از روی سـاری بردارید که تنها مرکز استان بدون موزه کشور است، این اداره میراث باز هم بازی کرد و کلنگ ساخت موزه را هم زدند ولی باز هم مردم را مسخره کردند، چندین جا به آنها زمین دادند، برای فرار از کارساخت موزه بهانه ها گرفتند و فقط بازی و بازی.هنوز هم خبری نیست!!

3- چقدر التماس کردم که این آقای صلاحی رئیس کتابخانه ملّی است مازندرانی هم هست، تمام استان ها شعبه کتابخانه ملّی و مرکز اسناد دائر شد، ما ده ها هزار سند از مازندران در مرکز اسناد ملّی داریم، کتابخانه ملّی فقط یک مکان نیاز داشت، شما به آقای ابراهیمی معاون سیاسی دستور دادید، باز هم نشد که نشد.


4- از آرامستان تاریخی اسبه جا ( سفید چاه) چقدر گفتم و نوشتم، چه شد؟؟


5- چقدر ناله کردم که حداقل این روبروی استانداری که حمام صادق خان یک اثر ملّی ثبت شده است را از زباله دانی خارج کنند، باز هم نشد که نشد. هنوز هم زباله دانی است!!


6-حالا از ده ها اثر ملّی و بین المللی ثبت شده در مازندران که دارند ویرانه می شوند مثل حمام حاج درویش علی در ساری، شاطر گنبد ساری، چشمه سورت چهاردانگه، حتی برج رسکت دودانگه و خانه های قدیمی ساری، و..... را بشمارم و بنویسم خسته می شوید، شاید هم ناراحت!

حالا آقای استاندار، بفرمائید تا چه زمانی و تا کجا مازندران به اسم داشتن اداره میراث که هرگز فعّال نبوده باید این گونه صدمه ببیند؟

خجالت می کشم که از پدیده ی شوم و ضد فرهنگ ویلا داریم ها بنویسم، از آب انبارها و بناهای تاریخی حتی امامزاده ها و ....و...، چرا این دردِ کهنه و مزمن مازندران درمان نمی شود؟

چرا اصلاً یک گوش شنوا نیست که بشنود مازندران در اینجا هم درد دارد؟این که نشد ما اداره میراث داشته باشیم امّا شاهد این همه بی توجهی به میراث فرهنگی مازندران؟

 آقا سید حسن موسوی هم از میراث رفت و شد رئیس دفتر رئیس جمهوری بدون اینکه یک قدم کوچک برای مازندران بردارد. او هم با مازندران بازی کرد! با ساری یک شوخی تلخ کرد، معاونش را فرستاد، کلنگ موزه ساری را زد. امّا این کلنگ زنی هم روی هوا بود!!

 آقای استاندار تا کجا؟به فردای تاریخ چه پاسخی باید داد؟ مگر چقدر به عمر این دولت مانده؟ فردا که دولت یازدهم بیاید و قطار قطار نیروهایش را بیاورد تازه باید از صفر شروع شود.

و باز آن زمان طلبکار خواهند شد که تازه آمدند، گذشته ها به آنها مربوط نیست، و باز ما بدهکاریم که خیلی حرف می زنیم.مگر سکوت آدم مرگ آدم و عالم نیست؟

 با احترام:حسین اسلامی

رونوشت: آقای سید رمضان شجاعی
               آقای محّمد دامادی

جهت سرگرمی و رفع خستگی از ده گردیهای شبانه روزی،ان شاا... به زودی طرح تبدیل نام شهر ساری را به ده ساری به وزارت کشور پیشنهاد خواهم کرد، تا حضور نمایندگان را در این ده بزرگ هم داشته باشیم .قطعاً این طرح با هزاران امضا ساروی ها تقدیم خواهد شد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

reza 1 دي 1391
ایولا آقای اسلامی . شاید جوابی حاصل نشود . اما دل که آرام میگیره . بنویس آقا . شما در خوب موقعیی هستی ُ‌لطف کن باز هم بنویس شاید فرچی شد
mahziar 1 دي 1391
الله اکبر
اقاد استاندار اخر تا کی ؟ تا کجا!
ساری نابو دشد
س/م / مسلمان / ایرانی / مازندرانی / ساروی 1 دي 1391
احسنت آقای دکتر اسلامی
انصافا هنگام خواندن بغض کردم
جای تاسف دارد که باید وظیفه مسئولین را با خواهش از آنها برای شهر ، نه شخص گرفت !!!!!!!!
اگر این موضوع شخصی بود که باید خوابش را میدیدیم !
وظیفه شناسی رفت و خود بینی به جای خدا شناسی جایگزین شد.
امان است دست مسئولین ، 2نماینده ، و مخصوصا معاون استاندار (ابراهیمی ) کم سواد .....
متاسفم برای همه دست اندر کاران !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
همه آنها روزی به سختی چوبش را می خورند.....
اما دیگر چه فایده ...
وش کن آا جان .
ما که هر چه بنویسیم این عباس آقا نمی زنه . اما ما برای رضایت دل خودمان هم که شده می نویسیم
س/م / مسلمان / ایرانی / مازندرانی / ساروی
محمد 1 دي 1391
اقای اسلامی :خوشبختانه از استاندار گرفته تا مدیرکل میراث هیچکدام ساروی نیستند دلشان بسوزد البته از سر حسادت است چون توی شهر خودشون اثار ثبت شده ندارند ناگفته نماند میر حسن موسوی هم برای استان در جهت حفظ اثار قدمی بر نداشت چون توی شیرگاه هم اثار ثبت شده نیست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! فکر میکنم نامه هایت را به سرداران سازندگی ساری حجازی و عبوری بزنی جوادت را بدهند مطمئناً همینطوره هردونفرشان برای ساری خیلی قدم برداشتند امیدوارم باهم متحد شوند
علی 1 دي 1391
خدا را شکر ، هستند عالمان دلسوزی که برای این شهر و استان می نویسند. قلمتان پر رنگ !!!
نا شناس 1 دي 1391
lمتاسفانه این استاندار هیچ توجهی به ساری نداره.اولین استاندار کشور که باید عوض میشد ایشونند . خواهشا اینو درج کنید.
سعادتمند 1 دي 1391
برای من جای سوال است رونوشت این نامه چه ارتباط به آقای دامادی و شجاعی دارد ؟؟؟ آیا باید مدیر جابجا کنند؟؟؟
نا شناس 1 دي 1391
زنده باد استاد.حرف دل سارویها را زدی.
ولی مطمئن باش آقای استاندار ومعاونانشان در خواب ناز تشریف دارند.واگر هم بیدار شوند؛این دردنامه تاثیری بر اینان نخواهد داشت.
ناصر مشهدی 1 دي 1391
سال هاست ساری یک ده بزرگ است . پیشنهاد می کنم نکا بشه مرکز استان.
رضا 2 دي 1391
بابا مردیم اه هی ساری ساری ساری بقیه شهرها آدم نیستند اون از مازندنومه ساروی این هم از شمال نیوز/آمل نیومدید ببینید جیجوریه
علي 2 دي 1391
استاد از صميم دل تشكر مينماييم كه بفكر ساري هستي ، مسولين ونمايندگان محترم ساري بيدار شيد
محمد 2 دي 1391
کوگوش شنوافقط روی انهانام میگذارندولی توانایی حفظ انهاراندارندبه کجابایدگفت به چه کسی بایدگفت
نا شناس 2 دي 1391
آقا" سید حسن موسوی "هم از میراث رفت و شد رئیس دفتر رئیس جمهوری بدون اینکه یک قدم کوچک برای مازندران بردارد. او هم با مازندران بازی کرد! با ساری یک شوخی تلخ کرد، معاونش را فرستاد، کلنگ موزه ساری را زد. امّا این کلنگ زنی هم روی هوا بود!!
نا شناس 2 دي 1391
استاد اسلامی مرا به یاد معلم ریاضی مان می اندازد چون تا امروز فقط او حرف حساب زد.
نا شناس 2 دي 1391
من فکر می کنم آقای دکتر به دنبال ...........می گردند و بعضی از این آقایون جو گیر می شند و براشون کف و چه چه می زنند.
این اتفاقها که در این یه سال و دوسال نیفتاد مربوط به سالها پیشه ایشون تا حال کجا بودند که اکنون دایه مهربانت از مادر شدند

حسن کریمی ساروی
دلسوخته 2 دي 1391
آقاي اسلامي سلام ، ضمن سلام و تشكر از اين همه دلسوزي و تلاش جنابعالي بايد عرض كنم اين مسئله بيشتر از اين كه به مسئولين مربوط بشه به ما ساروي ها برميگرده كه اينقدر نسبت به شهر و داشته هامون بي تفاوت هستيم و حداقل يكبار هم شده يك همايش و گردهمايي بزرگ با حضور شهروندان ساروي براي شهرمون برگزار نمي كنيم ، دور هم جمع نمي شيم و از دغدغه هامون نمي گيم ، اتحاد و همبستگي نداريم بنده از شما بعنوان يك ساروي با علم و تعصب خواهش مي كنم بجاي نامه نوشتن براي مسئولين مردم رو دورز هم جمع كنين تا براي شهرمون كاري كنيم، مسئولين ميان و ميرن ولي اين شهر و مردمشون هميشه بوده و هستند و خواهند بود والسلام
نا شناس 2 دي 1391
آقایان نمایندگان ساری و مازندران
شما را به خدا از این دهگردیها و بازی های سیاسی دست بردارید!! دیروز نماینده قائمشهر افتخار می کرد که نام اصیل کیاکلا را به سیمرغ تبدیل کرد. آخر چرا؟ واژه کیا در ادبیات مازندران صد ها سال تاریخ دارد. کیاکلا شناسنامه است. چرا میاندرود؟ چرا سیمرغ؟ چرا گتاب؟ چرا اسفندان؟ و صد ها چرای دیگر!!
چرا فرار از فرهنگ مازندران؟ اگر می گفتید شهرستان سورک و شهرستان کیا کلا چه ایرادی داشت؟ این نماینده ها به چه قیمتی می خواهند رأی جمع کنند؟ مردم به چه قیمتی و به چه کسانی رأی می دهند؟
س ص 2 دي 1391
با تشکر از آقای اسلامی
خیلی دردناک است، و چقدر بی چشم ورو هستند این مسئولین مازندرانی
جناب اسلامی : رونوشت به نمایندگان فایده ای ندارد، آقایون دنبال تامین منفع افراد خاص هستند نه همه سارویها
نا شناس 2 دي 1391
ای بابا آقای اسلامی دلت خوشه ! این استاندار بچه غرب استان دلش برای ساری نمیسوزه بیخود جوش نزن الان هم نزدیک انتخاباته این آقایان سرشون گرمه !!!!!!!!!!
جمالي 2 دي 1391
اقاي دامادي كه فقط دنبال عوض كردن مدير كل هستش بس استاندار هم دنبال پيشرفت غرب استان هست و با اين همه استاد دستت درد نكنه
رسولی 2 دي 1391
آقای استاندار، آقایان نمایندگان، مسولین میراث، مسولین استان بیدار شوید. این نامه ها اسناد تاریخی است. امروز روی سایت ها یک هفته دیگر در بایگانی، امّا تاریخ مازندران آنرا فراموش نخواهد کرد، شما باید پاسخگو باشید. این چه سکوت است که شما را گرفته، بیدار شوید. مازندران سرزمین مادری شما هم هست. فردای قیامتی هم هست.
یک شهروند 2 دي 1391
میراث های ملّی ثبت شده مازندران دارند خراب می شوند کسی نگاه نمی کند، امّا میراث برای خودفریبی بیست اثر تاریخی عاشورائی را ثبت ملّی می کند، این کار یعنی خیلی مردم را دست کم گرفتن، مراسم عاشورائی را نه ثبت ملّی در میراث که شعور و شرف مردم زنده نگاه داشت، شما روی کاغذ فقط دارید دوز دوز بازی می کنید، ای کاش یک ذرّه از ایثار و آگاهی عاشورائی داشتید تا اینهمه فریاد و التماس نبود. شما با عاشورا هم دارید بازی می کنید. عاشورائی نیستید.
ساری 2 دي 1391
چه خوش وصف غمم کردی ---بنازم کلک مستت را
که کس این شهر غمگین را ---از این خوشتر نمیبیند
mani 2 دي 1391
بازدم دکتر اسلامی گرم درد دل را منعکس می کند .....................................
نا شناس 2 دي 1391
کو گوش شنوا آقای اسلامی
میز وپست نمیگذارد اقدامی کنند
rezacocol 2 دي 1391
استاد : سخن از زبان ما می گویی
نا شناس 2 دي 1391
خدا عمر جاویدان به شما دهد که فارغ از وابستگی های سیاسی فقط از سر دلسوزی لب به شکوه می گشائید...آرش
نا شناس 2 دي 1391
زنده باد استاد
ممنونم از ابراز این همه درایت و نقدهای دلسوازانه
امیدوارم مسئولین پیگیری کنند
محمود 2 دي 1391
سرور ارجمندم جناب آقای ا سلامی سلام.بنده یکی از طرفداران پروپارقرص شما هستم.افتخار میکنم با وجود شما در این استان.کلیه مطالب شما را مطالعه میکنم.دست مریزاد ابر مرد مازندران.
نا شناس 2 دي 1391
انتقاد كردن هنر نيست پيشنهاد ي هم بدهيد كه قابل اجرا باشد
س ص 2 دي 1391
جناب استاد اسلامی، ممنون از احساس مسئولیت و شجاعت جنابعالی
در جایی فرمودید : آقای استاندار کاری را به آقای ابراهیمی معاون خودش ارجاع نداد، و چیزی حاصل نشد. جناب استاد از این جور ادم ها که آبی گرم نمی شود
بعضی ها فقط بلدند پاچه خواری کنند
مثل آباد 2 دي 1391
این آقای اسلامی هم مثل اینکه توهم می زند!!!
درنوشهر فردخیری درحال ساخت کتابخانه عمومی بودند، مسولین شهر ممانعت کردند وسالهاست نیمه کاره رها شده است. حالا استاد توقع دارند آقایان برای فرهنگ واندیشه فکری کنند؟ (باپوزش ازاستاد)
همای 2 دي 1391
استادبزرگی چون دکتراسلامی انتظارمیرفت که تعصب ساروی بودن رادراینجاندیده گرفته وکمی هم به اثارتاریخی غرب استان اشاره میکرد،اثاری که درناتل نور-بلده وچمستان نورویادرجای جای امل ویاسایرشهرهای غرب استان...............
.... 2 دي 1391
همشهری عزیز که از نوشهر کامنت دادی. اخیراً کانون خیرین کتابخانه ساز استان مازندران تشکیل شد. اتفاقاً استاد اسلامی هم مدیر عامل این کانون خیره هستند شنبه اینده در نوشهر می آیند تا کانون خیرین کتابخانه ساز نوشهر را افتتاح کنند. موضوع را در همان زمان حل کنید. ضمنا خاندان نیکوکار ردایی و سرکار خانم رداییس از اهالی نوشهر از اعضاء کانون خیرین کتابخانه ساز استان هستند، مردمان بیدار دل و آگاه و دلسوز در مازندران کم نیستند، نگران این بخش نباشید. مازندرانی ها زنده هستند.
نا شناس 2 دي 1391
آقایی که خودتو بدروغ "حسن کریمی ساروی" معرفی کردی. تا اونجایی که من ساروی هستم و اکثر همشهری های خودمو می شناسم در ساری "کریمی ساروی" نداریم. شما ها هم جزو همون آدمهایی هستید که دکتر بهشون اشاره کردند.لطفا خودتونو بکشونید کنار تا بیش تر از این آبرویتان نرفته و بروید شهر خودتونو جمع و جور کنید.شمال نیور تو تنها امید ما برای انعکاس خواسته هایمان هستید.درود بر تو و درود بر دکتر اسلامی ساروی
نا شناس 2 دي 1391
اینکه آقای استاندار فقط وفقط به فکر غرب مازندرانه اصلا دلیل ومدرک نمی خواهد ؛اینکه آقای هاشمی معاون ایشان به فکر شهر خودشان هستند دلیل ومدرک نمی خواهد؛اینکه آقای ابراهیمی فقط به فکر منطقه میاندرود(روستای خودشان )هستند دلیل ومدرک نمی خواهد.
اینکه آقای موسوی فقط دنبال کسب شهرت برای انتخابات ریاست جمهوری آینده است دلیل ومدرک نمی خواهد.
بنابراین کدامیک از این آقایان دل به حال ساری خواهد سوزاند؟ اینها اصلا عرقی نسبت به این شهر ندارند تا به فکر این شهر باشند.کلان تر از آن هم بخواهیم نگاه کنیم بی تفاوتی این مدیران ارشد در حمله نمایندگان همجوار استان به مازندران است ،انگار نه انگار هر تکه از این استان زیبا برای تمام مردم شهر های استان دارای اهمیت می باشد.آقایان اگر نمی توانید لطفا پیاده شوید تا فرد لایقی جای شما را بگیرد.
همین
...................... 2 دي 1391
هم ولایتی آملی از ساری ساری گفتن خسته شدید. راست گفتی، ساری که مرکز استان است حال و روزش این است. وای به حال جاهای دیگر، مازندران را اگر قرار است بسازند قطعا از ساری باید شروع کنند تا الگو بشود، هیچ جای دنیا نیست که پایتخت ها و مراکز استان ها را رها کنند، ساری به همه مازندران و ایران تعلق دارد. آمل هم همینطور است. هر کجای ایران آباد شود افتخار ما ست. در استان های دیگر خیلی کار شد. در مازندران هم باید یک بسیج بیداری مسئولین و مردم پدیدار گردد.
؟ 2 دي 1391
یک پرسش از آنها که اخبار سایت ها و کامنت ها را رصد میکنند . چرا وقتی استاد اسلامی با اینکه خط قرمز و زرد را هم لگد نمیکند، سیاسی هم نمینویسد این همه کانت می آید. فکر نمیکنید که مردم خیلی حرف برای گفتن دارند؟؟؟
نا شناس 2 دي 1391
برادری که فرمودید چرا استاد اسلامی غرب مازندران را ندید و از نور و بلده نگفت، وقتی جلو چشم استاندار و استانداری حمام صادق خان ساری که یک اثر ثبت ملی است زباله دانی شد و این همه استاد مینویسد و میگوید اما کاری نمیکنند، حالا از نور و ناتل چه بنویسد؟
ساروی و غیر ساروی نیست، همه ما سوار یک قایق هستیم. اگر شکسته شود، مسئولین و نمایندگان هم با ما غرق میشوند. کشتی نوح نیست که آنها را سوار کند. ما مازندرانی ها به اندازه کافی گرفتاری داریم دیگر جای ساروی، بابلی، نوشهری، بهشهری کردن نیست. مازندرانی ها تعصب شیعی، ایرانی مازندرانی دارند.
ساری ریکا 2 دي 1391
چرا راجع به شهردار ساری مطلب نمی نویسد که هنگام تخریب دبیرستان العلما در امامزاده یحیی یک اثر باستانی تخریب شد اهالی شکایت هم کردند ولی اقای اسلامی پارچه فدایت شوم زد از استاندار ما مظلوم تر گیر نیاورد یا از ادب استاندار سو استفاده میکند یا کار تبلیغاتی می کند برو بابا ماست کیلویی چند
یک آکندی 2 دي 1391
بابا این عادت مسئولان مازندرانی است دوسال است که کلنگ تاسیس بخش آکند خورده شده اما هنوز بخشدار آن معلوم نشد در خانه اگر کس است یک حرف بس است
نا شناس 2 دي 1391
ازاينكه نام ساري به يك ده تبديل گردد پشنهادبسيار خوب وبجاي است چون ما مردم غرب استان سالهاست ساري را ازهمه لحاظ به عنوان يك ده بزرگ ميشناسيم تا يك شهر ((((نقي بورم نهاربخورم)))))
دوست 3 دي 1391
آقاي اسلامي آقاي فروغي مهر سلام گرم به شما مي رساند!؟!!!!!!!
نا شناس 3 دي 1391
جناب غرب استاني، ساروي ها مسئوليتي نسبت به نقي شما و علي آبادهاي شمال كه از بد شما، هر 4تا ي آن هم در منطقه غرب استان قرار داره بعهده نميكيرند. ضمنا توصيه ميكنم بجاي دخالت و اظهارنظر درمورد شهر متمدن ساري و شهروندان اصيلش زودتر منظقتونو آب و جارو كنيد كه تعطيلات زمستونه تهروني ها نزديكه! شمال نيوز ممنون از انتشار.‏
غرب استانی 3 دي 1391
با عرض پوزش از هموطنان گرامی مازندرانی ،من بدلیل دوری راه کمتر توفیق حضور در ساری را داشتم و هر وقت که بناچار برای دریافت یک امضا چندین ساعت را طی می کردم به دلیل خسته گی حوصله و وقت گشت و گذار را کمتر پیدا می کردم .
مقصود این است اگر منظور نگارنده محترم از سرباز خانه (احتمالا پادگان )است در اختیار دولت نیست وتا مادامی که مقام صلاحیت دار تصمیم نگیردتخلیه نخواهدشد.
نا شناس 3 دي 1391
شمال نيوز با نذاشتن كامنتم جيو ميخواستي ثابت كني؟واقعا كه ‏
نا شناس 3 دي 1391
آقایی که خودتو حسن کریمی ساروی معرفی کردی و گفتی بعضی از این آقایون جو گیر می شند و براشون کف و چه چه می زنند، احترام پير فرزانه را نگهدار. معلمی شغل انبیاست. احترام موی سپیدش را نگهدار. از استاد اسلامی گذشته که برای پست و پول و مقام قلم فرسایی کند. انتقاد ایشاد انتقادی سازنده و از سر دلسوزی است. چرا بهتان می زنی و غیبت میکنی؟ اونم تو رسانه عمومی؟ خداوند از خق الله می گذرد ولی بهیج وجه از حق الناس نمی گذرد، مگر اینکه آن شخص ببخشایدت. توبه کن و از دکتر اسلامی طلب بخشش کن. هدف من صرفا امر به معروف و نهی از منکر بود و نه چیز دیگر.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.064 seconds.